fbpx

Social Hack. Хаки, що покращать творчу та підприємницьку впевненість

SocialHack

Нагадує лайфхак –  порада, що базується на власному життєвому досвіді. Але Social Hack від Enactus –  не порада – це цілий комплекс інструментів для того, щоб покращити свою творчу та підприємницьку впевненість, здобути знання та започаткувати цікавий соціально підприємницький проект. Це хакатон, і сам формат його створений, щоб активізувати всі здібності для створення проектів.

Ми зібрали в Києві у минулу п’ятницю 13 команд, які приїхали з різних куточків України.

Ми створили їм обмежені умови, де та вони б змогли за короткий термін показати результат ( і це головний hack для того, щоб почати щось робити 😉), а далі ще декілька порад, що допоможуть придумати ідею та почати її реалізовувати.

Hack №1

Проводити захід у місцях, що надихають на інновації

Команда Цитрус Україна прийняла нас у ЦеХАБ. Це простір у найбільшому в Києві магазині Цитрус, поряд з усілякими інноваційними прибамбасами – 3D ручки, роботи, VR  і  ціла купа найсучасніших  технологічних новинок.  Такий простір надихне кожного, хто шукає свіжі ідеї.

Hack №2

Починайте з WHY

Галина Лакуста, CEO Enactus Ukraine представила організацію для усіх новачків,  і розказала три основні інсайти, що приводять до перемоги на Міжнародному Чемпіонаті по соціальному підприємництву, що проходив у жовтні в США.

Це:

  1. Ідея
  2. Результат
  3. Стабільність розвитку

Усі проекти організації базуються на Цілях Сталого Розвитку і мають на меті впливати на досягнення тої чи іншої цілі. І, саме подолання проблем повинно мотивувати учасників.

Далі команда об’єднується, щоб розробити ряд заходів, як покращити життя людей, які того потребують. Наші команди успішно придумали проекти із залученням: людей з діабетом, пенсіонерів та люди «третього віку» , людей с вадами зору, дітей сиріт, люди з інвалідністю. Та сприяли вирішенню загальних соціальних проблем, як, наприклад, екологія: прибирання сміття у морях та водоймищах, вторинна переробка, і тд.

Hack 3

Сильні спеціалісти та ефективні інструменти

Константин Гладков, Senior Experience Designer at SoftServe розказав про підхід до запровадження інновацій, який дозволяє помічати людські потреби і розробляти нові рішення шляхом дизайнерських практик та інструментів.

Наступні 4 години кожна команда проходила шлях цього підходу: робили гіпотези проектів, аналізували проекти, що існують та, навіть, проводили опитування, щодо власних ідей на вулицях Києва.

Hack 4

Залучати експертів у специфічних галузях

Найчастіше командам не вистачає першого фітбеку від вузькоспеціалізованих експертів. Ми зробили business speed dating. Нам у цьому допомогли:

Екологія: Ольга Сухопара, Співзасновник ReThink

Інноватика та стартапи: Приймак Анна, СEO Sirocco Energy

ІТ: Артем Ганжа, CEO Sky Solutions

Дизайн Мислення: Константин Гладков, Senior Experience Designer at SoftServe

Соціальне підприємництво: Наталя Супрун

Стратегія та Маркетинг: Марія Шевченко, Керівник “Citrus Ambassador”.

Hack 5

Давати більше ніж оголошено

Крім можливості зробити власний бізнес, буде не зайвим отримати досвід роботи у компаніях. Марія Шевченко, Керівник “Citrus Ambassador”, провела тренінг з маркетингу на англійській, та розказала про те, як студент може долучитись до маркетингових програм компанії. Завдяки цій програмі, 25 членів Enactus із команд в різних містах України долучаться до програми Цитрус Амбасадор, де вони зможуть брати участь у формуванні нових для ринку продуктів, користуватись освітньою інфраструктурою компанії, першими тестувати нові гаджети і тд.

Hack 6

Корисний та якісний фітбек

Для оцінки проектів ми долучили спеціалістів, які допомогли командам порадою та специфічним досвідом.

Жюрі стали:

Із порад, що лунали, та на чому треба зосередитись:

  1. Дивитись досвід інших бізнесів та проектів – аналіз, дослідження та постійне відстеження бізнесів та соціально-підприємницьких проектів в Україні та по всьому світу;
  2. Монетизація проекту – чітка і зрозуміла бізнес модель;
  3. Масштаб проектів – мислити глобальніше. Соціальне підприємництво – це, перш за все, вирішення проблем окремої частини населення. І це може бути цілий комплекс проектів чи бізнесів зі стратегією розвитку на 5 років мінімум, хоча зараз ви придумали лише один локальний проект.
  4. Складність виконання – інколи, якщо такого продукту нема на ринку, це все ж таки означає, що це не ефективно, не буде попиту та  не конкурентоспроможньо. Але завжди треба дивитись пункт 1.
  5. Механіка роботи проекту та організація роботи команди: покрокові дії на кожному етапі: хто, як, де і чим займається і в який проміжок часу.

 

Наступний крок реалізації наших проектів для публіки буде представлений на Enactus Prototype Hackathon 22 лютого 2019 року, де команди покажуть вже пропрацьовані проекти і свої перші результати.

 

1
2
4
5
8